
Лукан Червенков
собственик на българската марка чорапи „Shushon“
Предприемачеството е приключение, от което винаги печелиш
Според Лукан Червенков, 1 + 1 = 3. Това не е пропуск в математическата му подготовка, а синтез на предприемаческата му философия. Той вярва, че ако човек сподели идеята си с друг, накрая двамата ще се окажат с три идеи – и то още по-добри от първоначалните.
За това колко са важни обменът на идеи, работата в екип и сътрудничеството дори с конкуренти Лукан говори пред начинаещи предприемачи, обучаващи се по програма „Бизнес академия за стартиращи предприемачи – BASE“ тази пролет. Първото издание на програмата стартира през януари 2018 г. като съвместен проект на сдружение „Индустриален клъстер Средногорие“ и Фондация „Америка за България“. В продължение на три месеца професионалисти от различни сфери безвъзмездно отделиха от времето си, за да споделят своя опит и знания с начинаещи предприемачи от Средногорието. Лукан, собственик на българската марка чорапи Shushon, беше един от тези професионалисти.
Самият Лукан е от района на Средногорието и решението му да се включи в програмата е донякъде естествено, но е подбудено и от нуждата от ново предизвикателство и желанието му да се върне към академична среда – мястото, откъдето започва пътят на един от най-обещаващите млади предприемачи в България. Лукан следва машинно инженерство и още като студент започва работа по първия си бизнес – вече наложилата се на световно ниво марка иновативни вело части Origin Bike Equipment. (Лукан и екипът му създават първите български вело педали Origin RAWW.) Като запален планински колоездач тества всички продукти на Origin, а хобито му вдъхновява и основното му начинание – Shushon, производител на висококачествени спортни чорапи от мериносова вълна в България.